Friday 11 January 2013

InsyaAllah kawan tu ada




.....Dah berminggu rasanya tak membebel apa-apa kat blog ni... s0metimes bila aku tengok follower waktu permulaan macam ni... sumpah tak semangat lansung nak menaip... rasa macam aku ni syok sendiri jer... of course i do... hahaha... tak apa... aku tak kisah... follower boleh dicari... tapi masa sukar kita nak cari ganti... aku lebih mementingkan masa dari menghabiskan masa menghadap lappy kesayangan aku ni 24 hours non-stop( 0oppss sori my dearest lappy mucuk-2) ... whatever it is... aku selalu fikir... mungkin bebelan aku tak ada isi yang akan buat korang ingat sampai tak tido malam mimpi-mimpikan aku... ataupun... ayat aku sejiwang-jiwang nya sampai tak lalu korang nak makan... (tudiaaa....tudiiaaa....) tapi aku yakin... selagi hati kita ikhlas bercerita dan memberikan teladan yang baik... selagi itu Allah sentiasa ada bersama kita... walaupun... aku pun manusia biasa macam korang...kan...kan?

Plus2x... seriously aku memang tak pandai menarik ramai orang untuk terus pandang aku dengan perangai ceria aku sebab aku.... sangat...sangat...sangat.... serius orangnya... walaupun aku comel (hahhaha...malulah nak gelak)... since kecik-kecik lagi aku memag pasif... diam dan tak banyak cakap... tapi bila dah makin membesar aku mula biasakan mulut kecik aku ni bercerita macam-macam perkara walhal aku tak tahu isinya... untuk selamatkan diri aku daripada kelihatan *boring aku ulangi * boring di hadapan kawan-kawan aku... aku buat-buat gelak besar (even nada gelak aku mendatar dan tak de ton suara yang lunak) acaner tu wawa ? hentam saja la... nampak tak permainannya di situ ? 

Konklusinya aku memang failed dalam communication skills ni... lagi-lagi melibatkan group conversation... macam nak gila aku cover diri aku supaya tenang dan menghormati majlis... sori kawan-kawan.. (saya budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan) ... 

Tapi hari ni... seharusnya aku bersyukur la... walaupun aku macam ni... masih ada yang sudi nak jerit nama aku kuat-kuat dari blok sebelah... 

"wawa...wawa... " wah terharu gitu... rasa macam retis kata ko... hahhaha....

dan walaupun aku macam ni... masih ada kawan yang take care bila aku sakit... bagi aku ubat dan teman aku makan... kawan memang yang terbaik walau kita sebenarnya kehilangan seseorang dalam hidup kita... yang masih stay InsyaAllah... Keluarga dan kawan yang paling bernilai.. Semoga Ukhuwah ini tetap terpelihara.... 


No comments:

Post a Comment