Sunday, 27 January 2013

awatlah cerdik sangat ?



katanya masa terbaik adalah masa kita bersama keluarga... memang pun kan.. ! 
keluarga adalah teman terbaik  setakat ni... sepanjang tiga empat hari aku kat rumah... 
wah terasa diri ini begitu berharga... ! huhu (mcm iklan LOREAL lak) =)
pendek kata (panjang tak kata lagi...hehe) 
aku ni memang mendahulukan keluarga lebih daripada segalanya... 
family first... ! family is always right ! family just like a umbrella ! 
wah segala macam aku dok merapu kat hampa n0h...
.
.
.
.
.

macam biasalah...
 waktu petang macam ni aktiviti famili aku tak tentu... 
ikut suka hampa la nak buat apa kan...
yang pasti...
masa aku memang depan TV ja la kan...
oh my baby ! hoverr habaq ang !
memandangkan aku suka makan...
and....yang ada dalam peti sejuk hanyalah 
ICE CREAM !
apa lagi... bedai ja la... 
taw dak *bedai tu apa? 
*translate = sapu jer la...
.
.
.

wah dengan penuh kenikmatan aku melahap ais krim terbabit...
tengah syok-syok layan...
tup ! tup ! adik aku dengan lemah gemalai nya rampas sudu dari aku...
uish! terperanjat hamba... hahahha
dengan bahagia + muka selamba tu...
ditelannya ais krim aku dengan innocentnya...
taw apa dia kata?
.
.
.
.
.

sambil tunjuk plastik ubat dia kat aku...
.
.
"kat sini tulis makan ubat ni lepas makan..."
.
.
.

cerdik lagi bijaksana bijaksini adik aku ni...
sapa ajaq tak tau makan ais krim sebelum makan ubat...
taw la instruction dia makan selepas makan kan...
tapi bukan melantak ais krim...
nak hilang sakit terus parah...
and the m0st worst things!
tu ais krim aku... !
huhu... 
cerdik sungguh... :D



***siblings ... 


**fr0m mak + ayah yang cantik + kacak ni... :D


ikhlas dari hati...


i love my family... 

3 comments:

  1. do follow me sygss .. nervouscomey.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. haha dia geram tgk ice cream tu kot hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la n0h... habaq awai tak kalut... :D

      Delete