Wednesday 23 January 2013

:: Vitamin C ::



I'm getting older and.... older.... ewah heyyy... baru sedar diri rupanya... 
disebabkan itu jugak lah aku nak ajak hampa semua makan supplemen sebab tak semua antara kita makan makanan seimbang setiap hari kan... :D 
McD hari-hari apa? hahahha... gurau noh... 
ni ha, tetiba terlintas nak makan supplemen untuk kulit... 
dah banyak aku buat review kat google... baca entri blog and review member-member kan...

.
.
.
.
.
.

nowadays, vitamin c pun dah ada macam-macam jenis... yang aku taw setakat ni redoxon, flavette, shaklee, shine, 21 century... kawan aku dah try dah shaklee tu... dalam process lagi... dia tak gtaw aku lagi apa effect dia... tak pe... yang pasti after servey (lawatan muhibah aku ke blog-blog hebat ni) aku yakin yang aku akan memilih blackmores dulu buat masa ni... yang pasti kalau tak sesuai aku akan bertukar... boleh ke macam tu... ? hahha... nanti aku tanya pakar...
oke ni Vitamin C 500mg yang aku nak ambil tu... sebenarnya badan manusia hanya memerlukan kandungan vitamin yang kurang daripada 2000mg ... bagi dewasa kandungan vitamin C tu at least 90mg sehari... tu 500mg yang aku ambil tu kiranya memadailah...



yang ini jenama Blackmore 500mg  (pic dari *google )

.
.
.
 tak kisahlah hampa nak makan Vitamin C jenama apa sekalipun sebab Vitamin C sangatlah tidak berbahaya... InsyaAllah... Plus2... Vitamin C membantu mempercepatkan luka untuk sembuh, menyihatkan dan menguatkan gusi, mencantikkan kulit dan antioksidant , membantu menambah collagen dalam kulit supaya kulit tak cepat berkedut dan kelihatan tua dari usia... 
.
.
.
.
.
.
aku ada baca yang apabila kita menjangkau angka 20an (aku lewtu) kita kehilangan collegen dalam badan sebanyak 1.5 % setiap tahun...s0, dengan cara pengambilan vitamin dan supplemen ni In sha Allah akan membantu kita untuk mengekalkan dan menjaga kesihatan kulit... tapi hampa jangan lupa minum air banyak-banyak...sebab badan memerlukan air masa proses pengoksidaan ni berlaku... ayuh kawan-kawan... semua nak cantik kan? 





No comments:

Post a Comment